К омби с много карбон. Това най-общо може да се каже за първото BMW M3 CS Тouring, олекнало с 15 кг благодарение на масивното използване на CFRP. В детайли ще започнем първо с добре познатия редови „шестак“ с кован колянов вал. Налягането на двата Mono-Scroll турбокомпресора е вдигнато до 2,1 бара. Това, заедно с още няколко инженерни трика, е довело до впрягане на допълнителни 20 к.с. спрямо BMW M3 Competition Touring с M xDrive, с което общата мощност достига 550 к.с., а нютон метрите са 650.
Ускорението до 100 км/ч отнема 3,5 секунди, а до 200 стига за 11,7 сек. Максималната скорост на специалния модел, който серийно е оборудван с M Driver’s Package, е електронно ограничена до 300 км/ч.
За още по-емоционално изживяване при шофиране допринася специфичната М изпускателна система с електрически управлявани клапи, оптимизиран титанов заден заглушител и характерните за M двойни ауспухови тръби, боядисани в черен мат.
Двигателят на BMW M3 CS Туринг е комбиниран с осемстепенна трансмисия M Steptronic с функция Drivelogic, чрез който се избират три различни режима на превключване на предавките.
В комбинация с напълно променливия активен M диференциал на задния мост, задно ориентираната конфигурация на M xDrive осигурява типичната за M моделите динамика на управление. Чрез менюто M Setup водачът може да избере режима 4WD Sport, при който още по-голям процент от задвижващата мощност се насочва към задните колела. За максимално чисто спортно изживяване е наличен и режим 2WD, който при изключена система за стабилност DSC (Dynamic Stability Control) осигурява традиционно задно задвижване.
За максимално ефективно спиране моделът е оборудван с M Compound спирачна система, като спирачните апарати могат да бъдат в червено или черно. Като опция се предлага M Carbon-керамична спирачна система със спирачни апарати в червено или матово златисто. Размерите на джантите са 19 инча на предната ос и 20 инча на задната ос, като серийно са оборудвани с пистови гуми с размери 275/35 ZR19 отпред и 285/30 ZR20 отзад. Като алтернатива, без допълнително заплащане, се предлагат спортни гуми със същите размери. Освен това, като опция се предлагат и Ultra-Track гуми.
Капакът на двигателя, предният сплитер, предните въздухозаборници и корпусите на M страничните огледала са серийно изпълнени от карбон с видима структура, осигурявайки силен контраст спрямо екстериорни цветове British Racing Green, Laguna Seca Blue, Frozen Solid White, Sapphire Black Metallic. Покривът и специфичният за модела заден спойлер са в черен гланц. Един от отличителните дизайнерски елементи на модела е червената рамка около задния спойлер.
Двамата отпред седят в M карбонови седалки с интегрирани подглавници, осветен надпис CS и тапицерия от кожа Merino. Серийният M Alcantara волан с три спици осигурява автентично усещане от моторните спортове чрез скосения си обръч и червена централна маркировка на 12 часа. Други специфични за M елементи са червеният „CS“ надпис върху централната конзола, М предпазните колани и лайстните на праговете с обозначение на модела.